Langkau ke kandungan utama

APA KAU SIBUK!!KUBUR LAIN-LAIN!!!!!!

APA kau sibuk,kubur lain-lain!!!tak payah nak eksyen nasihat aku, kau tu baik sangat ke???

Ini lah antara ayat-ayat power yang biasa kita dengar bila nak nasihat orang..bersempena kekeringan idea harini,aku blogwalking ke serata pelosok tanah air dan terbaca satu entri yang membuka minda aku bagi idea pada hari ini..watch out!!bukan copy and paste..

Inilah realiti masyarakat pada hari ini yang kita ketahui..masa aku banyak habis di depan lappy dan apabila aku keluar rumah aku merasakan asing di tempat sendiri..banyak betul benda dah jadi sekarangni yang umum ketahui..ermm..

' kubur lain-lain' memang sinonim menjadi ayat pilihan mereka untuk meneruskan kejahatan..tapi,kita tak pernah dengar orang cakap 'mana ada!!' kenapa?? sebab memang betul..

Jadi kita hanya perlu jawab ikut logik akal sahaja memandangkan dia pon kepala tak logik..'huh!!!aku tau la kubur lain-lain,tapi kalau kubur kau sebelah aku nanti macam mana???tak ke menyusahkan aku jugak dengar orang terpekik terlolong!!!baik aku tegor sekarang biar akan datang aku aman sikit, mana lah tau kan..

p/s: aku bukan la baik sangat tapi kalau tiada siapa menegur siapa mahu tegur sebab tiada orang yang sempura..ni yang aku suka pasal blogwalking..:)

Ulasan

  1. tu la.
    aritu ade tegor sambodi dekat fb ,
    tegor psl tak cukup kain. hahaha
    sekali bukan pmpuan tu yg jawab ,
    kwn2 laki dy lak do bela dy.

    kwan2 laki dok ckp kbur lain2.
    klaka jer --''

    BalasPadam
  2. Kesian..lain kali lau kene lg cakap mcmi'awk,ka umah sy ada keje kosong, dapat duit boleh beli kain..'..sje2 je nak nganjeng..

    BalasPadam
  3. hee ckp cmni jer : alang alang tuh bukak ler sume. hahaha =p

    BalasPadam
  4. orait gak tu..dpt gak tengok free show..hehe

    BalasPadam
  5. hahha..ada pulak sempat nak fikir sebagai jiran sebelah kubur..

    BalasPadam
  6. erm..hidup perlukan jiran..dah mati pon ada jiran..ermm

    BalasPadam

Catat Ulasan

Apa pendapat anda?

Catatan popular daripada blog ini

SEDIA ADA DAH

Cukup tak gambar tu sebagai bukti?hehe..masa first saya buat bloglist memang dah masukkan blog Bangku Kosong ni..kenapa?erm..sebab suka baca blogni la..

PERISTIWA SEMASA TEST JABATAN PENGANGKUTAN JALAN (JPJ)

PERHH.. rasa berdebar-debar macam takde jantung..last2 sampai la turn aku.. TEST DI DALAM BUNGA RAYA ready!!!okeyh, setel buat bukit.. pergi parking..buat parking, setel..tekan hon and angkat tangan.. yeah aku berjaya!!!!berjaya!!! exited sangat lalu parking kat tempat untuk buat bukit kembali.. aku tengok dari dalam kereta orang2 yang tunggu turn nak buat bukit semua tengok aku and sengih2.. aku suke giler dah setel.. keluar dari kereta dengan rasa bangga!!! tiba-tiba "dik,kenapa tak buat 3 point turn???" huh!!!!!!!!!! "fail2"!!! "ergh...lupe la encik " orang lain fail muka monyok,aku fail ketawa2.. TEST DI JALAN RAYA pergh!!!muka tester dia garang.. aku bukak pintu cakap "assalaamualaikum,encik" "walaikumsalam"terus senyum ceria muka dia tetiba..hehe.. keluar........... ada kene buat ballancing,chill babe, aku selalu lepas bende ni~bajet pro orait,go!! kebelakang!! arghh!!!dipendekkan cerita last2 tester tu

RAHSIA ORANG KEDEKUT ILMU

ENTRI kali ini sebenarnya tentang pengalaman aku..bukanlah tips-tips atau apa-apa kenyataan yang membongkar rahsia kejayaan seseorang, cuba berdasarkan pemerhatian aku terhadap 2 orang sahabat di kurun yang berbeza.. member pertama -nani (bukan nama sebenar) dia ni seorang yang pandai..kitaorang sama-sama duduk asrama..eleh,tapi result UPSR sama je dengan aku..masuk form 1 aku jadi bengap(hidup ibarat roda,kaangkala kita di atas, kadang kala kita di bawah..bayangkan sekolah rendah kalau ada wakil sekolah selalu aku akan terpilih..okey habis..) dia ni, kalau member-member aku yang lain tanya pon dia tanak ajar kami,bukan aku seorang..alasannya ialah "aku tak boleh ajar orang, nanti aku sendiri lupa. Dulu aku ada pernah ajar sorang budak ni, lepas itu aku pulak yang lupa"..aku tahu memang tidak relevan sebab semua orang yang aku tanya akan cakap, kalau ajar orang kita makin pandai..tapi pernah dia terpaksa ajar aku (aku sorang je) atas sebab-sebab personal..nasib baik aku