Langkau ke kandungan utama

APA KESIMPULAN BERITA OSAMA BIN LADEN?

KECOH hari ini di dada-dada akhbar serta internet tak lupa juga kepada blog-blog mengenai kematian Osama Laden..juga,ramai tertanya-tanya mengenai kesahihan berita ini..tadi  aku nak ping entri pada gengblogger.com ada 2 entri sahaja (aku termasuk ) bukan mengenai kes Osama Laden di muka satu..memang panas..
Aku malas nak mengulas lebih lanjut  mengenai hal ini sebab umum telah ketahui..Cuma apa yang aku nak ketengahkan di sini ialah mengenai apa yang aku jumpa pada blog-blog atau sumber-sumber lain di dalam internet..
Ada yang cakap Osama masih hidup,
Ada yang cakap dia sudah mati,
Ada yang cakap ini jenaka terhebat abad ini(sape la yang curi idea aku ni untuk maharaja lawak tahun depan..haish!!)
Ada yang cakap dia tak wujud,saja nak tunjuk Islam ni pengganas..

Kalau nak ikut gambar ini, ada desas-desus mengatakan bahawa gambar ini telah dicipta semasa pimpinan George W. Bush lagi..kes nak perdaya orang islam lagi..arghhhh!!!
Tadi aku tengok berita TV3..ramai pemimpin Negara-negara bagi ucapan..negara Australia,Malaysia, Amerika Syarikat dan Negara mana lah lagi aku lupa..Aku tengok Obama berucap..dah rancang skrip awal-awal la..kalau belum tengok search kat youtube tapi mesti lambat loading sebab ramai tengah tengok agaknya..
Mereka ada juga cakap dengan kematian Osama harap dunia akan aman dari terrorist(pengganas) Islam sedangkan mereka tahu siapa sebenarnya pengganas..
Setahu aku, orang islam boleh bertindak jika hak-hak mereka dicabuli..kita pun tahu apa yang dicabuli..yalah, tapi bagaimana nak mempertahankan hak kalau rumah ibadat sendiri dijadikan medan permainan mengangkat sumpah laknat..berani sumpah dengan Al-Quran..dulu masa kes kecurian dekat asrama aku pun sumpah dengan Al-Quran dan dengan senang hati si pencuri bersumpah..kami hanya menonton dan turut bersumpah..tanpa gentar kerana yakin tidak akan berlaku apa-apa..mungkin kita tak tahu apa berlaku kepada si pencuri itu tadi di dalam tandas kerana tak masuk sekali.. err..sebenarnya main sumpah ni ikut hukum apa ya??
Mungkin majority mentality kita mudah menerima sesuatu tanpa berfikir sewajarnya..lihat sahaja berita,terus percaya..baca sahaja mengenai sesuatu artikal, terus terpedaya..mungkin tak boleh disalahkan kerana tidak semua orang suka jaga tepi kain orang..
Semakin tinggi tahap pelajaran,kadang-kadang membuat kita alpa seketika..yang penting, jangan hanya mendengar dari sebelah pihak sahaja..Err..betulkah osama sudah meninggal?
Nak baca lanjut lawat-lawatlah http://www.ibnuhasyim.com/2011/05/3-sebab-mengapa-kematian-osama-laden.html, http://petuakitasemua.blogspot.com/2011/05/osama-masih-hidup.html, http://denaihati.com/kematian-osama-laden-jenaka-terhebat-abad-ini
p/s;mereka semakin berani memecahbelahkan islam..apa harus aku lakukan???

Ulasan

  1. khabar terbaru menyatakan mayat osama telah disemadi dlm laut. amerika x siasat dulu ke buat ujian DNA bg memastikan kesahihan mayat tu adlh osama..pelik2

    BalasPadam

Catat Ulasan

Apa pendapat anda?

Catatan popular daripada blog ini

SEDIA ADA DAH

Cukup tak gambar tu sebagai bukti?hehe..masa first saya buat bloglist memang dah masukkan blog Bangku Kosong ni..kenapa?erm..sebab suka baca blogni la..

PERISTIWA SEMASA TEST JABATAN PENGANGKUTAN JALAN (JPJ)

PERHH.. rasa berdebar-debar macam takde jantung..last2 sampai la turn aku.. TEST DI DALAM BUNGA RAYA ready!!!okeyh, setel buat bukit.. pergi parking..buat parking, setel..tekan hon and angkat tangan.. yeah aku berjaya!!!!berjaya!!! exited sangat lalu parking kat tempat untuk buat bukit kembali.. aku tengok dari dalam kereta orang2 yang tunggu turn nak buat bukit semua tengok aku and sengih2.. aku suke giler dah setel.. keluar dari kereta dengan rasa bangga!!! tiba-tiba "dik,kenapa tak buat 3 point turn???" huh!!!!!!!!!! "fail2"!!! "ergh...lupe la encik " orang lain fail muka monyok,aku fail ketawa2.. TEST DI JALAN RAYA pergh!!!muka tester dia garang.. aku bukak pintu cakap "assalaamualaikum,encik" "walaikumsalam"terus senyum ceria muka dia tetiba..hehe.. keluar........... ada kene buat ballancing,chill babe, aku selalu lepas bende ni~bajet pro orait,go!! kebelakang!! arghh!!!dipendekkan cerita last2 tester tu

RAHSIA ORANG KEDEKUT ILMU

ENTRI kali ini sebenarnya tentang pengalaman aku..bukanlah tips-tips atau apa-apa kenyataan yang membongkar rahsia kejayaan seseorang, cuba berdasarkan pemerhatian aku terhadap 2 orang sahabat di kurun yang berbeza.. member pertama -nani (bukan nama sebenar) dia ni seorang yang pandai..kitaorang sama-sama duduk asrama..eleh,tapi result UPSR sama je dengan aku..masuk form 1 aku jadi bengap(hidup ibarat roda,kaangkala kita di atas, kadang kala kita di bawah..bayangkan sekolah rendah kalau ada wakil sekolah selalu aku akan terpilih..okey habis..) dia ni, kalau member-member aku yang lain tanya pon dia tanak ajar kami,bukan aku seorang..alasannya ialah "aku tak boleh ajar orang, nanti aku sendiri lupa. Dulu aku ada pernah ajar sorang budak ni, lepas itu aku pulak yang lupa"..aku tahu memang tidak relevan sebab semua orang yang aku tanya akan cakap, kalau ajar orang kita makin pandai..tapi pernah dia terpaksa ajar aku (aku sorang je) atas sebab-sebab personal..nasib baik aku